13 Şubat 2015 Cuma

Keep calm and have a breakfast !


Güne iyi başlamayı güzel bir kahvaltıya bağlayanlardansanız ya da yumurtayı kırıp ekmek banmaktan sıkılanlardansanız buyurun efendim.

Zamanımız olsun ya da olmasın herkesin bildiği gibi kahvaltı ekilmemesi gereken bir öğün. 'Canım ben seni sonra ararım', 'bu hafta kesin buluşalım' laflarıyla ekilen arkadaşlardan olmamalı kahvaltı. Bazen hunharca yemelere doyamadığımız bazen de birkaç atıştırmalıkla geçiştirdiğimiz bu öğün Allah'ın bir lütfu, bazen de gözlerimizin nuru olabilir. Son zamanlarda sosyal medyada kol gezen kahvaltı fotoğraflarına bakıp yutkunmaktansa, doğruca mutfağa gidip harekete geçebileceğimiz tarifler aradık. Daha da ileriye gidip sizin için en beğendiklerimizi seçtik. Bundan sonra 'Ay benim vaktim yok, ben yumurtadan bıkmışım' gibi fasafisolara takılmadan kahvaltı yapıyoruz, sağlıklı kalıyoruz.

1- 'Ay benim hiç vaktim olmuyor!' diyenlere önerimiz.Hiç olmazsa içine kuru ya da yaş meyve doğrayarak, birkaç tane fındık, fıstık atarak mısır gevreğinize zenginlik katabilirsiniz. Milyon kez denenen bu tarif maksimum 5-6 dakika hazırlandığı için mazeret kabul etmiyor.



2- Kahveyi bir öğün yerine kullananlar, asrın hatasını yapıyorsunuz ÇÜNKÜ 'o sıcacık kahvenin yanına pufidik bir kek yakışmaz mı ee mübarek' diye sorarlar adama. Böyle, kekten kocamaan bir ısırık aldıktan hemen sonra arkasından sütü alıp ağızda doğal yapılan bir sufle efendime söyleyeyim bir brownie yapmalıyız bence. Biz buna değeriz arkadaşlar.



3-Biz de dış görünüşe önem vermiyoruz ama gel gelelim ruhlar aleminde de yaşamıyoruz. 2 ayda sevgilisinin kaportasını değiştiren azimli arkadaşlardan esinlenerek yapılan bu tarifi Türk halkıyla paylaşmaktan gurur duyarız. Nasıl basit, nasıl kolay belli değil. Yumurtanın beyazını tuzla mikserde köpürt sonra ayırdığın sarıyı koy canım üzerine ve ver fırına. Adeta yumurtaya Retrica filtresi uygulamak gibi. Deneyin pişman olmazsınız. Biz söyleyelim de bizden çıksın. Gavurlar buna 'Egg White Fluffy' diyor biz pufidik yumurta diye çevirdik aman çokta fifi. 


4-Biz bayat ekmekten yapılan pizzayla mutlu olmuş çocuklarız liseliler bilmez. 'Bayat ekmeğin tadını çooook seviyorum' diyip, cimrilikten atamayanlar için kahvaltıda değerlendirebilecekleri bir tarif. Evde ne varsa ekmeğin üzerine koy at fırına tıkırdat. Ya da uğraşamam diyorsan o ekmekleri doğruuuu camın önüne ufala koy kuşlar yesin.


5- 'Canım biz hep Nutella olsun ne bileyim bal kaymak hep böyle'cilere gelsin bu da. Krep diyorum ve susuyorum. Sadece kreple kahvaltı edebilen insanlar var biliyoruz. Ya da ekmek almaya gitmeye üşenip krep yapmaya üşenmeyen arkadaşlar da var bunları da bilmiyoruz sanmayın. Krep nasıl yenir, neler yakışır söylemeyelim artık. 



VE son olarak işi gücü olmayan, evde yayılan sabahları keyif yapan biriyseniz ya da hafta sonu kahvaltıya gidengillerdenseniz SERPME KAHVALTI diyoruz ve noktayı koyuyoruz. Kahvaltı konusunda hiç mütevazi olmayalım olanları uyaralım önemseyip yayalım arkadaşlar. Bu kahvaltıyı başka yerde bulamayız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder